Begravelses Service anbefaler livsvigtig bog

Begravelse, Rådgivning

Frivilligorganisationen ‘Livslinien’ blev stiftet i 1995 af Morten Thomsen. Morten havde selv havde forsøgt at tage sit eget liv, og det var faktisk en tilfældighed, der gjorde, at han overlevede. Denne tilfældig har vist sig at være livsvigtig. Den har nemlig betydet, at et massivt antal danskere nu modtager selvmordsforebyggende rådgivning på årlig basis. Organisationen modtager nemlig hele 14-15.000 henvendelser om året, og intet mindre end 240 frivillige rådgivere sidder parat til at hjælpe de selvmordstruede igennem den hårde tid.

Livslinien er bygget op på en overbevisning om, at det at tale om den krise, man gennemgår – det at blive mødt af forståelse – kan betyde forskellen mellem liv og død. Ofte er det nemlig ikke tilfældet, at de folk, der ringer ind til Livslinien, har et oprigtigt ønske om at dø. Typisk mangler de blot en at tale med om deres problemer.

Bogudgivelse

En yderst interessant og bemærkelsesværdig statistik fortæller, at i de 23 år, Livslinien har eksisteret, er selvmordstallet i Danmark mere end halveret. Dette er en udvikling, der er svær at vende det blinde øje til, og det er derfor også denne udvikling, som Lisbeth Wissings bog ”Egentlig ønskede jeg ikke at dø – jeg kunne bare ikke finde ud af livet” beskriver. Med bogen sætter Lisbeth Wissing Livsliniens frivillige rådgivere, akutopkald og fortrolige, livgivende samtaler mellem personer, der aldrig har mødt hinanden før, under lup.

Herudover stiller bogen skarpt på de mange politiske kampe, Livslinien har taget for at give selvmordstruede og kriseramte mennesker mulighed for at få livsnødvendig rådgivning.

Begravelses Service: Bogen stiller skarpt på et vigtigt emne

På Begravelses Services blog anbefaler bedemands-virksomheden ”Egentlig ønskede jeg ikke at dø – jeg kunne bare ikke finde ud af livet”. Begravelses Service skriver bl.a., at de har “stor respekt for det arbejde, Livslinien udfører.”

For Begravelses Service er det nemlig en vigtig målsætning at gøre det nemmere for alle danskere at tale om døden. For firmaet er det vigtigt, at døden aldrig bliver noget tabubelagt. Døden skal ikke være noget, man undgår at tale om, blot fordi det kan synes svært eller ubehageligt.

Netop derfor opfordrer Begravelses Service til at læse ”Egentlig ønskede jeg ikke at dø – jeg kunne bare ikke finde ud af livet”. “Vi mener nemlig, at det er vigtigt at sætte fokus på det arbejde, Livslinien udfører – og det gør denne bog i allerhøjeste grad”, skriver virksomheden på sin WordPress-blog.

Firmaet gør det desuden klart, at det er pga., at Wissings bog giver et dybdegående indblik i en organisation, der redder liv, og som ikke mindst tror på vigtigheden af dialog mellem mennesker om svære emner, at de anbefaler bogen videre.

Læs mere om Begravelses Service her

Vil du gerne blive endnu klogere på, hvad Begravelses Service gør for at sprede budskabet om at det at tale om døden, er den bedste vej frem, så læs mere om Begravelses Service på direktør Peter Thomasens hjemmeside eller følg virksomhed på de sociale medier: Facebook, Amino Bizz, Krak, LinkedIn og Twitter.

Du kan også se denne videoer, der præsenterer Begravelses Service og fortæller om virksomheden: